fredag

Ostekake



110 g smeltet  smeltet smør
225 g digestive kjeks

Knus kjeksen, smelt smør og bland det i den knuste kjeksen. 
Trykkes i formen og settes i kjøleskap.

225 g kremost ( tine mandarin/ananas)
110 g melis
2,5 dl lettrømme
1 ts vaniljesukker
2,5 dl kremfløte
1 pk. sitron gele

Ost , melis, rømme og vaniljesukker blandes godt sammen. 
Pisk fløten til krem og haes i blandingen.
Kok gele etter anvisning på pakken. Avkjøles og blandes med resten.
Haes på kjeksen og settes i kjøleskap til massen er stivnet.

1 pk sitrongele

kaken blir flott med et tynt lag sitrongele lokk.
Det haes på kaken når den er stivnet.
Jeg brukte mindre vann i geleen til lokket,
og lot den avkjøles
og hadde den på kaken når den var på vei til å stivne.
~
Kaken smaker kjempegodt med en liten fruktsalat ved siden av.
med f.eks  epler, druer, kiwi, appelsin og banan

4 kommentarer:

Anonym sa...

Da står denne i kjøleskapet og skal stivne. :)

Jeg håper den stivner da, for var veldig flytende nå. Hehe.

Og så har du glemt å skrive opp målet på melisen. Der måtte jeg bare gjette og tok 100 gr. Håper virkelig det ikke er grusomt feil. ;)

Jill

Line sa...

Oida, beklager at jeg glemte melisen...110 g skal det være, så du var ikke langt unna :)

Håper kaken din blir bra Jill!

Anonym sa...

Ja, se det. Da var det ikke så ille tippet. :)

Kaken ble helt nyyydelig, så den skal jeg lage igjen i dag. Derfor jeg måtte inn igjen og titte på oppskriften. ;)

Jill

Anonym sa...

Denne ble kjempegod:-)