fredag

havregryn og gulerøtter for hestejenter

Her om dagen lagde jeg noen muffins..
..ut i fra ingresdienser jeg så ble brukt
i et tv program på BBC lifestyle
Havregryn og gulerøtter!
det appelerer jo ei hestefrelst dame/jente som meg

Muffinsene ble kjempegode

oppskriften jeg brukte for å lage 12 stk var:

5 dl hvetemel
2,5 dl havregryn
2,5 sukker (brunt sukker kan også brukes, iflg kokken på BBC)
1 ts kanel
1/2 ts muskat
1 ts bakepulver
1/2 ts natron
1 ts vaniljesukker
2 revne gulerøtter
1,5 dl matrømme
1,5 dl olje
2 egg

det tørre blandes først for seg
deretter det våte
og til slutt blandes alt sammen
Røren helles i 12 muffinsformer
og stekes midt i ovnen i 15-20 min
på 180 grader
jeg bruker en lang fyrstikk for å sjekke når de er gjennomstekte

disse trenger ikke glasur
synes nå jeg da
Synes faktisk de smaker smaskens med geitost
sammen med en kopp kaffe
(men jeg tror at jeg vil tilsette noen rosiner neste gang)

6 kommentarer:

Ida sa...

Høres ut som litt sunn gulerot kake når det er havregryn i. Sikkert veldig gode. :)

Stefania sa...

Felice Anno Nuovo ♥
Stefania Italy
http://coolchicstyleconfidential.blogspot.com/

MarteMor sa...

Muskatnøtt eller muskatblomme? Hva brukte du?

Line sa...

Hei MarteMor
Jeg brukte muskatnøtt :)

Anonym sa...

2,5 hva med sukker? DL?

Line sa...

Det stemmer :) 2,5 dl sukker